Speaker

Dominique ROUX

Membre - Cercle des économistes

Present positions:

  • Professor at the University Paris-Dauphine
  • Administrator of mille mercis.com
  • Director of the digital economy department

Positions held:

  • Former Chairman of Bolloré Télécom
  • Member of the Autorité française de Régulation des Télécommunications

Education:

  • D in economics
  • D in Business Administration
  • Agrégation in Business Administration

Main publications:

  • « Analyse économique et gestion de l’entreprise T1 et T2 », Dunod Bordas, 1981, 1983, 1986, 1988
  • « Télécommunications pour l’entreprise », Eyrolles, 1990
  • « Nobel en économie », Economica, 1991, 2002, 2007 translated in Turkish (2005) and in Spanish (2006)
  • « Gestion », PUF, 1992, 1993, 1994, translated in Ukrainian
  • « Les enjeux de la télé-réalité », Economica, 2003
  • « Laborgistique », Economica, 2005, translated in English : « Laborigistics »
  • « TV et vidéo sur Internet », Economica 2006
  • « La Télévision de demain », Economica 2006
  • « Les 100 mots de la gestion », Que sais-je ? PUF, 2007, 2009, 2010, translated in Greek and in Arabic
  • « Gestion et management des entreprises », Hachette, 2005.
  • « Les 100 mots de l’internet », Que sais-je ? PUF, 2008, 2010, 2011.2013 ; translated in Italian
  • « Les 100 mots des télécommunications », Que sais-je ? PUF, 2010,

Economic field of expertise:

Telecommunications ; Regulation ; New medias

Contributions

Session 19 – Fake News: Traditional Media Against New Networks?

The media in the first sense of the word are intermediaries. Their legitimacy is based on legal, ethical or moral bases, and it is on the basis of these principles that a true media is defined.

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